Menu
  • bip

  • Plan dnia

    I Czas do dyspozycji nauczyciela

    – zorganizowanie aktywności ruchowej: prowadzenie zabaw i zestawów ćwiczeń,

       dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela.

    II Zajęcia dydaktyczne

       – realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego

    • plastyczne, ruchowe, muzyczne, matematyczne, umysłowe.

    III Pobyt na powietrzu:

    1. a) zorganizowanie aktywności ruchowej – udział w grach i zabawach,
    2. b) wprowadzanie dzieci w świat wartości uniwersalnych: piękno, dobro, prawda, miłość , itp.

           w czasie spacerów   i podczas pobytu w ogrodzie,  

    1. c) uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka.

    IV Indywidualna realizacja zaległych zadań edukacyjnych

    – dodatkowe działania edukacyjne dla dzieci z deficytami oraz dla dzieci zdolnych

    V Czynności samoobsługowe: opiekuńcze, organizacyjne i inne; kształtowanie nawyków higienicznych

                               Czas relaksu: 13:00 – 14:30

    1. Rozluźnienie i wyciszenie pozostałych dzieci za pomocą:
      1. terapii baśnią lub czytania opowiadań przez nauczycielkę (baśnie z morałem),
      2. elementów muzykoterapii lub słuchania utworów muzycznych,
      3. elementów wizualizacji lub pracy z wyobraźnią.
      4. Zestaw zabaw ruchowych ze śpiewem, przy sprzyjających warunkach na powietrzu.
      5. Zajęcia dodatkowe.
      6. Zamierzone przez nauczyciela wspomaganie i ukierunkowywanie indywidualnego rozwoju  

       dziecka zgodnie z jego potencjałem wrodzonym .  

    1. Organizowanie sytuacji w celu rozbudzenia zainteresowań dzieci.
    2. Praca kompensacyjno – wyrównawcza z dzieckiem (w formie indywidualnej).

                                       Rozchodzenie się dzieci: 15:00 – 17:00

    . Udział dzieci w zabawach dowolnych. Stwarzanie okazji do podejmowania przez dziecko

         wyborów i rozwijanie poczucia odpowiedzialności.

    POSIŁKI: 8:30   śniadanie,     12:00 obiad,   14:30   podwieczorek